۱۳۹۲ مرداد ۹, چهارشنبه

حلوا هویج


مواد لازم :
هویج ریز رنده شده ۱۵۰ گرم
شکر ۱۳۵ گرم
کره ۳۵ گرم
روغن مایع ۶۵ گرم
آب ۲۵۰ میلی‌ لیتر
گلاب ۱/۴ پیمانه
پودر هل ۱/۲ قاشق چایی خوری
آرد ۱۸۵ گرم


طرز تهیه :
اب و شکر را روی حرارت قرار دهید . وقتی شکر حل شد هویج را به ان اضافه کرده حدود 15 دقیقه بجوشد تا هویج پخته شود و اب ان کم شود و در اخر گلاب و زعفران را اضافه کنید . ارد را در ماهیتابه بدونه روغن تفت دهید تا بوی خامی ان گرفته بشه . سپس کره و روغن مایع را مخلوط کرده روی حرارت قرار دهید وقتی ذوب شد ارد تفت داده شده را به ان اضافه کنید هم بزنید وقتی روغن به خورد ارد رفت از حرارت بردارید کمی سرد شد مواد هویج را به ان کم کم اضافه کرده دوباره روی حرارت قرار دهید تا شربت به خورد ارد برود . وقتی حلوا جا افتاد از حرارت برداشته به شکل مورد نظر تزیین کنید .




۱۸ نظر:

  1. خوشمزست :-)
    دوست دارم
    نوش جونتون عارفه جون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. قربونت عاطفه جون . جات خالی‌ بود عزیزم .

      حذف
  2. یعنی حتمــــــــــــــــــــــا درستش میکنم مرسی :)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. از الان نوش جونت گلم . با این که می‌دونم حلوا دوست نداری دوستم ولی‌ تست کردنش تجربه خوبی‌ هست .

      حذف
  3. چه حلوای خوشگلی..من عاشق حلوا هویجم
    ولی این روش خیلی جالب بود عارفه جونم..باید اینجوری هم امتحان کنم

    پاسخحذف
  4. منم این مدلی درست میکنم و خیلی خیلی هم دوست داریم ، دست گلت درد نکنه عارفه جون خوشگلم :*

    پاسخحذف
  5. عارفه جون اینها چه گوگو لی شده ه ه ه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنونم گیلدا جون . جات خالی‌ بود دوستم .

      حذف
  6. من هر دفعه این حلوای هویج رو می بینم خیلی دلم می خواد بخورمش ،من تا به حال حلوای هویج نخوردم ،هی می گم باشه این دفعه دیگه درستش می کنم ولی نمی دونم چرا نوبتش نمی رسه.دستتون درد نکنه عارفه جون خیلی خوشرنگ و هوس انگیزه و نوش جونتون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ارغوان جون میخواهی‌ من هر چند وقت یکبار اینو تو پورفایلت بفرستم تا یادت بندازم باید درست‌ش کنی‌ )))))) .
      قربونت دوست جون .

      حذف
  7. ای جونم.....بلاخره منم وارد این وبلاگ شدم....مرسی ازت عارفه جوووووووووووووون

    پاسخحذف
  8. دستت درد نكنه عزيزم
    حتما درستش ميكنم

    پاسخحذف
  9. عالی بود مرسی ستایش

    پاسخحذف